خدایا من نه کافرم و نه کم اعتقاد ولیـــ امان از دور و بری ها
فقطـــــــــــــــ
تسلیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتــــــ
یکی از نظرات:
یکی از خصوصیات شیعیان در روایات این است که حالات روحی خودشان را با حالات روحی ائمه(ع) تنظیم کنند. «یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا» یعنی شیعیان ما کسانی هستند که وقتی ما شاد هستیم آنها هم شاد هستند وقتی ما غمگین هستیم آنها هم غمگین هستند.
این حدیث نشان می دهد که شیعیان حتی در حالات روحی خود باید تلاش کنند که خودشان را با معیارها و میزان و خط کش اهل بیت تنظیم کنند. شادی ما در شادی اهل بیت(ع) بدین صورت است که ما از نظر روحی نشاط داشته باشیم و این شادی را ابراز کنیم، زیرا برخی از دشمنان مکتب اهل بیت(ع) چنین القاء می کنند که تشیع دین گریه و غم و افسردگی و اندوه است، در حالی که چنین نیست. باید محافلی داشته باشیم دل مردم را شاد کنیم. شادی حقیقی شادکردن دل مردم است. اینکه حرکتی انجام دهیم که همسایه، همکار، دوست و رفیق و آشنا و اقوام و خویشان از ما شاد بشوند و دلگیر نباشند. این شادی گاهی با احترام به والدین، اطعام کردن و شیرینی دادن و گاهی با سخن خوب گفتن و شعر زیبا خواندن و گاهی با بازکردن گره و مشکل مومنی صورت می گیرد. خلاصه هر گونه رفتاری که باعث خشنودی قلب و رضایت دل انسانهای دیگر بشود.
جواب:
اون حرفا حرفای دل من بود که آدمی ناقص هستم وگاهی احساسی رفتار میکنم
چون سخته برام
سخته که هنوز شام شهادت آقامون علی بن موسی الرضا(ع) تمام نشده، ملت بزنن و بکوبن که ربیع آمد و عید است ..............
خدائی نکرده اگر کسی از فامیل به رحمت خدا برود و نسبت نزدیک و یا دوستی ای با اون شخص داشته باشیم ... حداقل تا 7امش مشکی میپوشیم
...
ولی دشمن با ما کاری کرده است
که هنوز ساعتی از عزاداری ها نگذشته ... پیام تبریک ارسال میکنیم ..................
شاید جوابم ناقص باشد ولی بیشتر از این حرف نیست... با یک روایت در مورد عزادار بودن اهل بیت در این مدت (اول ربیع تا 8 ربیع) حرفم رو تموم میکنم:
امام حسن عسکری (علیهم السلام) درباره ی عظمت روز نهم ربیع الاول 70 اسم نام میبرند از جمله «یوم نزع السواد» یعنی «روز کندن لباس سیاه»
اقبال الاعمال، اعمال مروبط به روز نهم ربیع الاول
این حدیث بیانگر این هست که اهل بیت تا روز نهم ربیع لباس مشکی داشته و عزادار بوده اند!
...
یا زهرا*سلام الله علیها*
5 ربیع الاول - وفات حضرت سکینه بنت الحسین(ع) - سال 117 هجرى قمرى
حضرت سکینه، دختر ابى عبدالله الحسین )ع( و رباب، دختر امرء القیس است. نام
اصلى وى، " آمنه" یا " امیمه" بود و مادرش رباب او را به " سکینه" ملقّب
ساخت.(1)
این بانوى شریف علوى در دامن مهرانگیز پدر ارجمندش حضرت امام حسین )ع( و
مادر گرانمایهاش حضرت رباب )س( و عمه بزرگوارش حضرت زینب کبرى)س( پرورش
یافت و از راهنمایى و تربیت ناب برادرش حضرت على بن الحسین)ع(، معروف به
زین العابدین در ایّام امامت آن بزرگوار، بهرههاى وافر یافت.
وى از زنان خردمند و داناى عصر خویش بود. علاوه بر بهرهمندى کامل از حُسن
جمال، از فضایل معنوى مانند تعّبد، تدیّن و تقواى الهى برخوردار بود و در
زمینه شعر، سخنورى و فصاحت بیان از ممتازان عصر و خانه وى، همیشه مجمع
ادبا، شُعرا و سخن سرایان عرب بود.(2)
درباره تاریخ تولدش، اطلاع دقیقى در دست نیست. امّا وى در واقعه عاشورا، دخترى رشید و بالغ بود.
برخى از مورخان، وى را در واقعه کربلا، بین ده تا سیزده ساله خواندهاند.
بنابراین تولدش باید میان سالهاى 47 تا50 قمرى باشد. او در مدینه و در
اواخر عصر امامت حضرت امام حسن مجتبى )ع( دیده به جهان گشود.(3)
امام حسین )ع( به تمامى فرزندانش، از جمله سکینه، عشق و علاقه داشت و آنان
را به خاطر برخوردارى از فضایل و کمالات نفسانى، بسیار دوست مىداشت.
روایت شد، که آن حضرت درباره سکینه و مادرش رباب و خانهاى که آن دو در آن زندگى مىکردند شعرى عاطفى سرود که ترجمهاش چنین است:
به جانت سوگند ! من به راستى خانهاى که سکینه و مادرش رباب در آن باشند،
دوست دارم. من آن دو را دوست دارم و براى آنان دارایىام را نثار مىکنم و
هیچ ملامتگرى نمىتواند مرا در این کار سرزنش کند.(4)
آن حضرت، پس از واقعه کربلا، به مدت 57 سال زندگى کرد. در آغاز، تحت کفالت
برادر بزرگوارش امام زین العابدین )ع( قرار داشت تا این که ازدواج نمود و
به خانه همسرش نقل مکان کرد.
این بانوى مکرمه، بین 67 تا 70 سال زندگى کرد و سرانجام در کمال شرافت و عفت دار فانى را وداع گفت.
درباره در گذشت این بانوى بزرگ علوى، دو روایت نقل شده است: روایت نخست
حاکى است که وى در پنجم ربیع الاوّل سال 117 هجرى قمرى و در عصر خلافت هشام
بن عبدالملک و در حاکمیت خالد بن عبدالملک بن حارث، در مدینه بدرود حیات
گفت و روایت دیگر مىگوید که وى در پنجم ربیع الاوّل سال 126 هجرى قمرى در
مکه معظمه وفات یافت .(5)
به هر روى، در گذشت وى در پنجم ربیع الاوّل، مورد اتفاق تاریخ نگاران و
سیره نویسان است. در همان سالى که حضرت سکینه )ع( وفات یافت، خواهرش حضرت
فاطمه بنت الحسین )ع( نیز در مدینه بدرود حیات گفت. (6)
1- منتهى الآمال، ج 1، ص 462 و وفیات الأعیان، ج1، ص 379
2- اعلام النّساء، ج 2،ص 202
3- شام، سرزمین خاطرهها، ص 104
4- منتهى الآمال، ج 1، ص 463
5- شام، سرزمین خاطرهها، ص 107؛اعلام النسّاء، ج 2، ص 224؛ وفیات الأعیان، ج 1، ص 378
6- وقایع الایام، ص 206 و منتهى الآمال، ج 1، ص 463
تصاویر و فیلم امروز .... از حرم حضرت عشق
اول از باب الجواد وارد شدم ....
یه عکس دیووونه ای دیگه هم گذاشتم
خودتون زحمت کشید و به آدرس زیر برید
http://www.cloob.com/user/album/one/username/abbaskhadem/albumid/1961551
این هم فیلم: